کاشی و سرامیک

مـرادبیـگی

مزایای شیرالات اهرمی

pic

تولید شیرهای اهرمی بی‌شک یکی از بهترین اتفاقات در صنعت شیرالات بوده. افزایش تولید انواع شیرآلات باعث سهولت یافتن انتخاب، خرید، ایجاد استایل و زیبایی در دکوراسیون شده است. شیرهای کلاسیک یا پیچی معایب زیادی را به همراه داشتند. امروزه این شیرآلات جای خود را به شیرآلات اهرمی داده‌اند که از جوانب مختلفی نسبت به مدل‌های قدیمی برتری دارند. در حال حاضر در اغلب ساختمان‌های تجاری و مسکونی از این شیرهای بهداشتی استفاده می‌شود. در واقع به دلیل تقاضای بالا در خرید شیرالات اهرمی، تنوع چشمگیری در طرح، رنگ، نوع و مدل و قیمت این شیرالات وجود دارد. به دلیل وجود اهرم در این شیرالات عملکرد اونها بسیار بهتر و بالاتر از شیرهای کلاسیک است. امکان نصب این محصولات در هر فضایی وجود دارد. هر فردی با هر نوع سلیقه‌ای میتواند طرح، رنگ و مدل مورد نظر خودش رو از میان تنوع وسیع و چشمگیر موجود در بازار پیدا کند و این به لطف افزایش و گسترش این صنعت و دقت و ارتقا یافتن استانداردهای کیفی تولید کنندگان محترم این عرصه است و خوشبختانه این پیشرفت امروزه تا جایی پیش رفته است که تولیدکنندگان داخلی توانسته‌اند محصولاتی با مواد اولیه عالی و سطح کیفی بسیار بالا که در حال نزدیک شدن به استانداردهای کشورهای بزرگ تولید کننده این عرصه و بهترین برندهای اروپایی است تولید کنند و تا تولید شیرالات توکار با کیفیت نیز پیش روی نمایند. حال به چند ویژگی این شیرالات اهرمی اشاره میکنیم 

  • عملکرد آسان

هنگام استفاده از شیرآلات کلاسیک دردسر زیادی برای باز و بسته کردن دستگیره‌های پیچی آن وجود دارد. زمانی که افراد سالمند یا کودکان قصد استفاده از این شیرآلات را داشته باشند، باید برای محکم بستن و چکه نکردن آب فشار زیادی وارد کنند. در مقابل شیرآلات اهرمی بدون هیچ فشار و دردسری باز و بسته خواهند شد. حتی اگر هنگام آشپزی با دست‌های پر به باز کردن شیر ظرفشویی نیاز باشد، می‌توان با یک انگشت آن را باز کرد.

  • تنظیم آسان دما

با به‌کارگیری شیرآلات اهرمی تنها با حرکت یک اهرم ساده و روان می‌توان دمای سرد، گرم و یا ولرم مورد نیاز را در کسری از ثانیه ایجاد کرد. در نتیجه حتی احتمال برخورد با مسائلی مثل آب جوش یا خیلی سرد کاهش یافته و با دقت در حالت قرارگیری اهرم می‌توان از چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

  • تنوع در طرح و رنگ

امروزه شیرهای اهرمی به دلیل پرطرفدار بودن در رنگ‌بندی گوناگونی تولید می‌شوند. علاوه بر رنگ‌های لوکس و ساده‌ای مثل کروم، طلایی، رزگلد، سفید و مشکی، این شیرآلات را می‌توان با رنگ‌های فانتزی و خاصی هم خریداری کرد. برای مثال رنگ قرمز، آبی، سبز، زرد و بنفش تعدادی از شیرالات رنگی هستند که در راستای ایجاد همخوانی با سایر وسایل، کمک شایانی خواهند کرد.

  • امکان تعویض کارتریج

 اگرچه خرید شیر اهرمی با کارتریج مرغوب بهترین گزینه است، اما اگر پس از مدتی کارتریج شیرآلات با معیوب شدن به چکه کردن آب منجر شود، امکان تعویض وجود خواهد داشت. در واقع تعویض کارتریج یا مغزی شیر کار ساده‌ای است. پس حتی خیلی از مصرف کنندگان با استفاده از اطلاعات موجود می‌توانند این کار را به تنهایی به انجام برسانند. البته در این صورت باید هنگام خرید کارتریج جدید دقت کافی را به خرج داد. برای مثال در این حوزه کارتریج‌های سرامیکی کمپانی‌های SEDAL و KEROX به عنوان بهترین‌ها محسوب می‌شوند.

  • صرفه جویی در مصرف آب

ز آنجایی که با استفاده از شیرآلات کلاسیک زمان زیادی صرف بستن دستگیره‌ها یا تنظیم دمای آب دلخواه می‌شد، میزان چشمگیری از آب هدر می‌رفت. به همین دلیل سازندگان شیرآلات اهرمی با به وجود آوردن یک اهرم ساده که در ثانیه باز و بسته می‌شود، موجب صرفه‌جویی در مصرف آب شده‌اند.

  • نصب آسان

بسیاری از شیرآلات بهداشتی با داشتن ساختار پیچیده باعث سخت شدن روند نصب می‌شوند. در مقابل ساختار شیرآلات اهرمی ساده و روکار امکان نصب آسان را به وجود آورده است. حتی در خیلی از مواقع این موضوع موجب کاهش هزینه‌های نصب می‌شود.

  • اشغال فضای کمتر

 از آنجایی که شیرآلات اهرمی تنها به یک اهرم نیاز دارند، فضای کمتری را هم اشغال خواهند کرد. همچنین از طرفی دیگر امکان انتخاب ابعاد و اندازه مورد نیاز از بین مدل‌های متفاوت وجود دارد. برای مثال بسیاری از افراد که با کمبود فضا مواجه هستند، می‌توانند شیر روشویی پایه کوتاه را انتخاب کنند. همچنین افرادی که از لحاظ فضا مشکلی ندارند، می‌توانند مدل دلخواه را انتخاب و به کار گیرند

این عوامل مهمترین مشخصات شیرآلات اهرمی را شامل می‌شوند که هر یک به نحوی باعث تمایز یا حتی برتری آن‌ها نسبت به خیلی از نمونه‌های دیگر شده‌اند. در کنار این موارد بهتر است با کاربردها هم آشنا شد تا در انتها در خصوص انتخاب محصول تصمیم‌گیری بهتری را تجربه کرد. 

 

دیدگاه کاربران
دیدگاه خود را درباره این مقاله بیان کنید
افزودن دیدگاه