کاشی و سرامیک

مـرادبیـگی

سرامیک مناسب لابی هتل

pic

به نظرتون برای انتخاب سرامیک لابی یک هتل و یا ورودی ساختمان‌های بزرگ چه سرامیک‌هایی می‌توانند مناسب باشند؟

در گام اول باید گفت که خب قطعاً استفاده از سرامیک‌های بزرگ مثل پرسلان‌های 100x100 و اسلب‌ها می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. البته که دوام و پایداری یکی از اصول انتخاب کاشی کف برای ورودی ساختمان می‌باشد. استفاده از اسلب‌ها یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای تزئین و پوشش است که در بخش‌های مختلف ساختمان و بر روی کف و دیوار استفاده می‌شود. سایز بزرگ اسلب‌ها برای مکان‌های بزرگ بسیار مناسب هستند. سرامیک اسلب و کلاً سرامیک‌هایی که بر پایه بتن ساخته می‌شوند، از استحکام بالایی برخوردارند و در برابر شرایط مختلف مقاوم هستند. از طرفی این مصالح نسبت به تغییرات دمایی و تغییر هوای محیط نیز مقاوم هستند و پوسته پوسته نمی‌شوند و ترک برنمی‌دارند. پرسلان‌ها و اسلب‌ها به دلیل بزرگی سایز بسیار مناسب فضاهای بزرگ و متراژ بالا هستند. چرا که در فضاهای بزرگ طرح و نقش آنها بهتر دیده می‌شود و در فضای بزرگ جلوه بسیار زیبایی ایجاد می‌کند.

ویژگی دیگری که این سرامیک‌ها را برای استفاده در لابی هتل مناسب می‌کند، جلای خوب آنهاست. لعاب به کار رفته در این سرامیک از جلایی درخشان برخوردار بوده و در دکوراسیون و نورپردازی انتخابی ایده‌آل به شمار می‌رود. مورد بعدی اندازه بزرگ و کم شدن تعداد شیار یا مرز بین سرامیک‌هاست. سرامیک‌های اسلب یا سایز بزرگ به دلیل اندازه بزرگ خود، با تعداد کمتری استفاده می‌شوند و این تعداد کم به یکپارچگی بهتر تصویر آنها کمک می‌کند. اگرچه با سرامیک‌های سایز کوچک نیز می‌توان طرح‌های خوبی اجرا کرد، اما کیفیت تصویر در سرامیک سایز بزرگ بسیار بهتر است. نکته‌ای که می‌تواند در جلوه و زیبایی لابی یک هتل بسیار موثر باشد.

یکی از بهترین امتیازاتی که برای اسلب قائل می‌شوند، نقش آن در نظافت آسان در محیط‌های مختلف است. نقطه قوت اسلب در زمینه نظافت و بهداشت محیطی در لابی به دو مورد از قابلیت‌های آن برمی‌گردد: اندازه بزرگ و لعاب یکپارچه و نفوذ ناپذیر.

برای انتخاب و خرید سرامیک اسلب باید دو فاکتور مهم را مد نظر قرار داد. فاکتور اول و مهم‌ترین آنها، زیبایی سرامیک مطابقت آن با دکوراسیون هتل است و مورد دوم اندازه سرامیک است. انتخاب اندازه سرامیک با توجه به فضای لابی یا ورودی ساختمان صورت می‌گیرد و باید اندازه‌ای انتخاب شود که حداکثر تعداد سرامیک سالم در آن استفاده شود.

دیدگاه کاربران
دیدگاه خود را درباره این مقاله بیان کنید
افزودن دیدگاه